Bacula Administracja I

OSEC Sp z o.o. oraz Inteos Sp. z o.o. zapraszają Państwa do udziału w szkoleniu Bacula Administracja I, które realizowane jest w ośrodku szkoleniowym OSEC w Warszawie, przy ul. Zeusa 41.

Opis Szkolenia


Szkolenie “Bacula Administracja I” umożliwia zdobycie wiedzy o instalacji, konfiguracji oraz szybkim i efektywnym użytkowaniu oprogramowania w środowiskach produkcyjnych. Produkt jest dedykowany dla administratorów i specjalistom z firm i instytucji zainteresowanym poznaniem lub pogłębieniem swojej wiedzy z zakresu administracji, analizy problemów i konfiguracji oprogramowania Bacula oraz Bacula Enterprise. Program szkolenia dostosowywany jest dla początkujących i średnio zaawansowanych użytkowników i administratorów.
Szkolenie przygotowane jest przez doświadczonych inżynierów oraz trenerów Bacula.

Cel Szkolenia


Zdobycie lub pogłębienie wiedzy oraz nabycie doświadczenia w konfiguracji, administracji oraz analizie problemów w oprogramowaniu Bacula i Bacula Enterprise przydatnych podstaw w codziennej pracy administratora lub użytkownika.

Czas trwania:


3 dni

Cena:


3.000,00zł netto / 3.690,00zł brutto

Po zakończeniu szkolenia każdy z uczestników powinien umieć:


  • Zainstalować i skonfigurować oprogramowanie Bacula
  • Zaprojektować politykę backupową i schemat zadań
  • Konfigurować zadania backupowe w oparciu o zasoby dyskowe
  • Konfigurować zadania backupowe w oparciu o biblioteki taśmowe
  • Rozwiązywać najczęstsze problemy
  • Monitorować codzienne działania systemu
  • Konfigurować i wykonywać odtwarzanie kopii bezpieczeństwa

Podczas szkolenia poruszane będą poniższe elementy tematyczne:


  • Architektura i komponenty oprogramowania
  • Instalacja oprogramowania
  • Konfiguracja oprogramowania
  • Obsługa konsoli
  • Zadania backupowe
  • Odtwarzanie danych

Plan szkolenia:


Dzień I

  • Wprowadzenie (zasady wykonywania kopii zapasowych, cykliczność, definicje RPO, RTO)
  • Architektura i komponenty (przedstawienie podstawowych komponentów oprogramowania, ich zależności i zasad współpracy)
  • Instalacja oprogramowania (zagadnienia związane z poprawną i efektywną instalacją oraz konfiguracją)
  • Konfiguracja oprogramowania
  • Director (konfiguracja głównego programu sterującego, w tym definicje zadań, klientów, backupowanych zasobów, terminarza i cykliczności pracy, raportowanie, itp.)

Dzień II

  • Konfiguracja oprogramowania
  • Storage Daemon (konfiguracja serwera zarządzającego nośnikami archiwalnymi, współpraca z bibliotekami taśmowymi, archiwizacja na nośniki dyskowe, itp.)
  • Klient (konfiguracja agentów na serwerach backupowanych)
  • Konsola (podstawy zarządzania operatorskiego i administracyjnego środowiskiem systemu backupowego, pisanie skryptów automatyzujących pracę, itp.)
  • Wykonywanie backupów (proces wykonywania backupów, weryfikacja poprawności i raportowanie)

Dzień III

  • Odtwarzanie danych (odtwarzanie danych backupowych w różnych scenariuszach działań)
  • Narzędzia (zaawansowane narzędzia do obsługi środowiska, w tym narzędzia obsługi nośników backupowych bez poprawnego środowiska backupowego)

Wymagania dla uczestników szkolenia:


Aby aktywnie brać udział w niniejszym szkoleniu od uczestników oczekuje się poniższych umiejętności:

  • Odpowiednią znajomość systemu Linux
  • Podstawowe umiejętności administracji systemami klasy Linux/Unix
  • Zapoznanie się z otrzymanymi materiałami szkoleniowymi

Osoby zainteresowane uczestnictwem w szkoleniu lub uzyskaniem dodatkowych informacji powinny skontaktować się działem szkoleniowym korzystając z formularza kontaktowego.